Masterclass Arbeidsrecht voor HR-professionals

Tijdens de bijeenkomst van de Masterclass Arbeidsrecht bij ons op kantoor op dinsdag 19 november 2024, zullen de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Reorganiseren anno 2024
  • Vakantie: hoe zit het ook alweer?
  • Actualiteiten

Reorganiseren anno 2024 – spreker: Anne Haverkort
In de praktijk merken we een grote toename van het aantal reorganisaties, ongetwijfeld ook vanwege de steeds maar stijgende personeelskosten. We bespreken de best practise benadering en de belangrijkste aandachtspunten. Ook gaan we in de op de verhoudingen met OR/vakbonden, het sociaal plan en de ontslagselectie.

Vakantie: hoe zit het ook alweer? – spreker: Lisa Schouten
Hoe zorg je ervoor dat wettelijke vakantiedagen écht vervallen? En hoe werkt het met verjaring? Mogen er vakantiedagen afgeschreven worden als een werknemer ziek is? Dit zijn vragen die in de praktijk regelmatig voorbijkomen en vaak door werknemersadvocaten worden opgebracht. We nemen je mee in het wettelijk kader en de recente ontwikkelingen.

Actualiteiten – spreker: Arno van Beurden
De bijeenkomst wordt afgerond met een overzicht van de actualiteiten van het moment, waaronder natuurlijk ook de laatste stand van zaken rondom zzp. Maar ook andere onderwerpen en de laatste jurisprudentie komen aan bod. Overigens is dit de laatste kans om de (per 1 januari pensionerende) Arno van Beurden als spreker bij de Masterclass Arbeidsrecht mee te maken!

Het programma is als volgt:

13.30 uur  Inloop met koffie en thee
14.00 uur  Reorganiseren anno 2024, door Anne Haverkort
14.45 uur  Vakantie; hoe zit het ook alweer? door Lisa Schouten
15.15 uur   Pauze
15.30 uur  Actualiteiten, door Arno van Beurden
16.15 uur   Afsluiting en aansluitend borrel

Wilt u deelnemen aan de Masterclass Arbeidsrecht en behoort u tot de doelgroep? Schrijft u zich dan in via de aanmeldbutton. Na inschrijving ontvangt u een bevestiging van uw inschrijving. 

Deelname aan de Masterclass Arbeidsrecht is kosteloos, doch specifiek voorbehouden aan de doelgroep (HR-professionals).