Klanten
U heeft recentelijk producten gekocht van een onderneming die failliet is gegaan. De producten heeft u niet gebruikt en wilt u eigenlijk retourneren, maar kan dat en zo ja, krijgt u uw geld terug?
De specialisten van het team Herstructurering & Insolventie geven hieronder antwoord op de meest gestelde vraag van klanten die producten hebben gekocht bij een onderneming die failliet is gegaan.
Heeft u een andere specifieke vraag of heeft u behoefte aan een andere advisering? Neem dan gerust contact op met een van onze specialisten van het team Herstructurering & Insolventie.
Gerelateerd
Klanten
Kan ik mijn gekochte producten nog omruilen als een bedrijf failliet is gegaan?
Antwoord
Met name bij faillissementen in de retailbranche kan een curator besluiten om de winkels voorlopig open te houden. Daarbij geldt dat klanten hun gekochte goederen waarschijnlijk slechts kunnen omruilen. Het is dan niet meer mogelijk om geld retour te krijgen. Cadeaukaarten en andere vouchers zullen waarschijnlijk niet meer geldig zijn, tenzij de curator hierover anders besluit. Het voorgaande geldt slechts zolang de winkels van de failliet open worden gehouden.